ZESPÓŁ ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY I REHABILITACJI
Do zadań Zespołu Organizacyjno-Administracyjnego i Rehabilitacji należy w szczególności:
Z zakresu administracji i obsługi jednostki:
obsługa sekretariatu, prowadzenie wymaganych dzienników, rejestrów itp., zgodnie z wymogami obowiązujących instrukcji i zarządzeń wewnętrznych;
nadzór nad przestrzeganiem oraz właściwym stosowaniem przepisów instrukcji kancelaryjnej;
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji;
sporządzanie projektów pism do ministerstwa, do urzędu wojewódzkiego i innych urzędów, redagowanie pism w sprawach ponadstandardowych,
prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rejestracją przeprowadzonych kontroli zewnętrznych;
prowadzenie ewidencji skarg i wniosków oraz czuwanie nad ich terminowym rozpatrzeniem;
prowadzenie ewidencji wyposażenia Centrum;
gospodarowanie i ochrona mienia będącego w posiadaniu Centrum;
sporządzanie odpowiednich dokumentów niezbędnych do zabezpieczenia mediów i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki;
bieżące monitorowanie urządzeń będących w użytkowaniu Centrum;
organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,
analiza i sprawozdawczość z realizowanych zadań;
realizacja zamówień, których wartość jest niższa od kwoty wymagającej zastosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym planowanie i realizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego przeznaczonego na cele administracyjne Centrum;
prowadzenie i aktualizowanie strony BIP i strony internetowej Centrum;
opracowywanie i przedstawianie sprawozdań, opinii, planów zadań i informacji z prowadzonej działalności;
obsługa samochodu służbowego oraz dbałość o bezpieczeństwo przewożonych osób i rzeczy;
dbałość o stan techniczny samochodu służbowego oraz utrzymanie pojazdu w czystości.
wykonywanie czynności administracyjno-biurowych z zakresu spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego;
obsługa programu „Legislator”;
realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa i aktualnych potrzeb, a także poleceń służbowych wydawanych przez Dyrektora.
Z zakresu rehabilitacji:
opracowywanie i realizacja zgodnych ze strategią rozwoju województwa powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
współpraca z instytucjami administracji rządowej i samorządowej w opracowywaniu niniejszych programów;
podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
opracowywanie i przedstawianie planów, zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa i powiatu;
współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej;
udzielanie informacji o realizowanych zadaniach w zakresie rehabilitacji społecznej oraz stosowanych procedurach;
kontrola realizacji zawartych umów, w tym wzywanie do zapłaty, wypowiadanie umów i windykacja należności z zakresu dofinansowania ze środków PFRON.
rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych poprzez załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków i prowadzeniem dokumentacji dotyczącej dofinansowania ze środków PFRON:
uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów;
likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika,
do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;
dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej;
kierowanie osób niepełnosprawnych do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Wałbrzychu;
realizacja Pilotażowego Programu „Aktywny Samorząd”.
realizacja programu celowego „Program wyrównywania różnic między regionami”;
realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa i aktualnych potrzeb, a także poleceń służbowych wydawanych przez Dyrektora.