Czcionka:

A+A-

Kontrast:

ZESPÓŁ ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY I REHABILITACJI

Do zadań Zespołu Organizacyjno-Administracyjnego i Rehabilitacji należy w szczególności:

  1. Z zakresu administracji i obsługi jednostki:
  2. obsługa sekretariatu, prowadzenie wymaganych dzienników, rejestrów itp., zgodnie z wymogami obowiązujących instrukcji i zarządzeń wewnętrznych;
  3. nadzór nad przestrzeganiem oraz właściwym stosowaniem przepisów instrukcji kancelaryjnej;
  4. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji;
  5. sporządzanie projektów pism do ministerstwa, do urzędu wojewódzkiego i innych urzędów, redagowanie pism w sprawach ponadstandardowych,
  6. prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rejestracją przeprowadzonych kontroli zewnętrznych;
  7. prowadzenie ewidencji skarg i wniosków oraz czuwanie nad ich terminowym rozpatrzeniem;
  8. prowadzenie ewidencji wyposażenia Centrum;
    • gospodarowanie i ochrona mienia będącego w posiadaniu Centrum;
    • sporządzanie odpowiednich dokumentów niezbędnych do zabezpieczenia mediów i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki;
    • bieżące monitorowanie urządzeń będących w użytkowaniu Centrum;
    • organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,
    • analiza i sprawozdawczość z realizowanych zadań;
  9. realizacja zamówień, których wartość jest niższa od kwoty wymagającej zastosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym planowanie i realizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego przeznaczonego na cele administracyjne Centrum;
  10. prowadzenie i aktualizowanie strony BIP i strony internetowej Centrum;
  11. opracowywanie i przedstawianie sprawozdań, opinii, planów zadań i informacji z prowadzonej działalności;
  12. obsługa samochodu służbowego oraz dbałość o bezpieczeństwo przewożonych osób i rzeczy;
  13. terminowe wykonywanie przeglądów technicznych ww. pojazdu;
  14. dbałość o stan techniczny samochodu służbowego oraz utrzymanie pojazdu w czystości.
  15. wykonywanie czynności administracyjno-biurowych z zakresu spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego;
  16. obsługa programu „Legislator”;
  17. realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa i aktualnych potrzeb, a także poleceń służbowych wydawanych przez Dyrektora.

 

  1. Z zakresu rehabilitacji:
    1. opracowywanie i realizacja zgodnych ze strategią rozwoju województwa powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
    2. współpraca z instytucjami administracji rządowej i samorządowej w opracowywaniu niniejszych programów;
    3. podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
    4. opracowywanie i przedstawianie planów, zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa i powiatu;
    5. współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej;
    6. udzielanie informacji o realizowanych zadaniach w zakresie rehabilitacji społecznej oraz stosowanych procedurach;
    7. kontrola realizacji zawartych umów, w tym wzywanie do zapłaty, wypowiadanie umów i windykacja należności z zakresu dofinansowania ze środków PFRON.
    8. rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych poprzez załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków i prowadzeniem dokumentacji dotyczącej dofinansowania ze środków PFRON:
  • uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
  • zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów;
  • likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
  • usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika,
  • do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;
    1. dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej;
    2. kierowanie osób niepełnosprawnych do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Wałbrzychu;
    3. realizacja Pilotażowego Programu „Aktywny Samorząd”.
    4. realizacja programu celowego „Program wyrównywania różnic między regionami”;
    5. realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa i aktualnych potrzeb, a także poleceń służbowych wydawanych przez Dyrektora.

 

 

Data dodania: 2019-05-08 22:21:18
Data edycji: 2022-02-17 15:40:15
Ilość wyświetleń: 2299

Nabór na kandydatów na rodziny zastępcze

Chcesz zostać rodzicem zastępczym?
Więcej informacji

Wsparcie dla osób niepełnosprawnych - PFRON

Wejdź i dowiedź się więcej
Więcej informacji

Druki do pobrania

Baza druków
Więcej informacji

Wolontariat

Zostań wolontariuszem
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Miłość zaczyna się w domu i rozwija się w domu.

Tu nigdy nie brak sposobności, aby ją okazać.

Matka Teresa z Kalkuty

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej